Сьогодні в Чернігові багато мешканців звертаються до
міської влади з приводу обстеження технічного стану їх будинків. Проте,
нормативний документ, який визначає порядок таких обстежень, затверджений ще
Радою міністрів УРСР і стосується виключно державного житлового фонду, який
зараз вже практично відсутній.
Аби хоча б на
локальному міському рівні заповнити цю нормативну прогалину і мати механізм для
дій у випадках, коли будинок, можливо, почав руйнуватися і потребує порятунку, Управлінням
ЖКГ міської ради спільно з депутатами розроблений Порядок виявлення, обстеження та вжиття відповідних заходів щодо
усунення дефектів технічного стану багатоквартирних жилих будинків у м.
Чернігові. Він виноситься на розгляд сесії міської ради, засідання якої
відбудеться сьогодні.
Ним затверджується механізм обстеження житлового будинку,
зокрема, в разі звернення громадян до житлової організації. При цьому в документі
чітко розписано, хто, в які строки, що саме і як зобов’язаний зробити у випадку
такого звернення. Зокрема, в яких випадках створюється комісія для обстеження
будинку, куди в установленому порядку залучаються фахівці проектних,
науково-дослідних та інших організацій.
Проте, потрібно розуміти, що відповідно до чинного
законодавства висновок комісії, зроблений в результаті обстеження будинку, не
має зобов’язуючого характеру. Завдання житлової організації після отримання
висновку – своєчасно і максимально об’єктивно проінформувати мешканців. Якщо у
висновку йдеться про те, що дім не відповідає санітарним і технічним вимогам,
то наступним етапом має бути проведення – за згодою мешканців - експертизи
технічного стану жилого будинку спеціалізованою організацією. Вартість
проведення такої експертизи – від 70 тис. грн.
Представляючи проект цього документу на засіданні
виконавчого комітету міської ради, начальник
Управління ЖКГ Ярослав Куц акцентував увагу на наступному:
- Якщо експертна організація визначає, що
будинок потребує ремонтних робіт для того, щоби його стан не погіршувався, то
житлова організація скликає загальні збори і людям пропонуються 3 варіанти вирішення цього питання.
Перше – створення ОСББ і участь у Програмі сприяння створенню ОСББ та підтримки будинків
ОСББ та ЖБК на 2016-2018 роки (відомій як «Програма 80/20, де 80% платить
міський бюджет, а 20 – мешканці через ОСББ як юридичну особу). Другий варіант –
реалізація Закону України «Про приватизацію». Це значить, подавати звернення
власників до міської ради і йти по таблиці з відповідної Постанови Кабінету
Міністрів, там чітко все виписано. І третій варіант – якщо люди не хочуть
вважати себе ні власниками, ні співвласниками, то їм пропонується просто зібрати
кошти й провести ремонт. 20% від цього буде фінансуватися за рахунок міського
бюджету.
Третій варіант можливий у випадку, якщо 26 січня депутати
Чернігівської міської ради підтримають проект міської Програми сприяння збереженню і покращенню технічного стану житлового
фонду міста та його безпечній експлуатації на 2017-2019 роки, в якій
передбачений такий порядок.
Довідково:
За даними Управління житлово-комунального господарства, в місті Чернігові налічується близько 1200
багатоквартирних будинків, термін експлуатації яких перевищує 40 років.
Серед них більше 100 будинків – старіші
за 100 років. І кількість житлового фонду, термін експлуатації якого
перевищує встановлені нормативи, постійно збільшується.
Всього ж у Чернігові на балансі комунальних підприємств
перебувають 1 750 житлових будинків
загальною площею понад 3 000 000
кв. м. І, як відомо, капітальний ремонт цього житла вже дуже багато років
поспіль не входить у тариф за надання житлово-комунальних послуг.
Прес-служба Чернігівської міської ради |